Kun je wel wat extra handen gebruiken op de ICT-desk? Heb je genoeg van alle handmatige en tijdrovende administratieve werkzaamheden die je weghouden van de leuke ICT-taken?
Door de introductie van nieuwe vormen van werken in de school, aanscherping van privacy wetgeving en steeds meer digitale schoolapplicaties heeft de ICT-desk, naast reguliere werkzaamheden, steeds meer werk om handen.
Veel moderne ‘tools’ voor het onderwijs brengen een grotere administratieve uitdaging met zich mee. En administratie is niet het meest leuke onderdeel voor een systeembeheerder. Zeker niet wanneer veel van die handelingen handmatig en herhalend zijn.
Wij bij EduLinQ helpen scholen met behulp van ons (IAM) identity management systeem om deze moderne tools in de school (en de ICT-desk) het beste tot hun recht te laten komen zónder de overbodige administratieve rompslomp.
Wat EduLinQ doet als ‘extra medewerker’ voor de ICT-desk:
- Automatisch leerlingen onboarden in alle schoolsystemen.
- Automatisch gebruikersaccounts aanmaken,
- Rollen en machtigingen toewijzen aan gebruikers in de schoolsystemen.
- Vervangen van de onveilige en handmatige manier van wachtwoord-reset met een 24/7 beveiligde wachtwoord-reset portal.
- Eenvoudig en automatisch beheren van digitale schoolsystemen.
- Administratie van leerling- en mederwerkersgegevens uit handen nemen.
- De gebruikersgegevens in de digitale systemen automatisch synchroniseren.
Kortom: EduLinQ kan steeds meer administratieve taken vóór je doen, zodat jij als systeembeheerders op de ICT-desk meer tijd over hebt voor de leuke ICT-taken.
EduLinQ ook op jouw school? Neem vandaag nog contact met ons op via: T. 053 – 20 30 404 of [email protected] en vraag een demo aan.