Wat vind je ervan als je nieuwe eerstejaars leerlingen al in mei of juni kunt laten inloggen op je schoolsystemen, bijv. voor het bestellen van digitale leermiddelen? Niet wachten op het omslagpunt van 1 augustus, maar gewoon 2 – 3 maanden eerder. Organisatorisch geeft het een school en de uitgevers veel meer rust en tijd om de uitgifte van digitale leermiddelen te regelen.
Met die gedachte zijn we bij EduLinQ aan de slag gegaan om daar een module voor te maken. Op het moment dat basisschoolleerlingen hun keuze hebben gemaakt voor jouw school, kun je ze inschrijven met onze module “Voorinschrijvingen”. Deze module hebben we in de afgelopen periode ontwikkeld en in de praktijk met succes getest bij een aantal scholen waarmee wij samenwerken.
Vooruit bestellen van leermiddelen in het nieuwe schooljaar vereenvoudigt
Uiteraard is het ECK-ID hierin meegenomen. Het ECK-ID is niet meer weg te denken in de keten van het bestellen van digitale leermiddelen. Door het toegenomen gebruik van het ECK-ID is het noodzakelijk geworden om leerlingen – reeds voordat ze op school komen – in te kunnen laten loggen met hun Somtoday of Magister account en te koppelen aan een ECK-ID om de juiste content te kunnen koppelen en bestellen.
Het resultaat is dat je nu zowel in Somtoday als Magister toekomstige leerlingen kunt voorinschrijven en wegschrijven naar alle gewenste systemen, zodat je direct je lesmaterialen kunt regelen bij de uitgevers.
Met deze nieuwe methode kun je de nieuwe en (nog) niet actieve leerlingen, in het lopende schooljaar toch al aanmelden en op verschillende manieren ook al gebruiken in de schoolsystemen.
Het resultaat is dat je nu zowel in Somtoday als Magister toekomstige leerlingen kunt voorinschrijven en wegschrijven naar alle gewenste systemen, zodat je direct je lesmaterialen kunt regelen bij de uitgevers.
Met deze nieuwe methode kun je de nieuwe en (nog) niet actieve leerlingen, in het lopende schooljaar toch al aanmelden en op verschillende manieren ook al gebruiken in de schoolsystemen.
Niet wachten, maar direct lesmaterialen bestellen voor nieuwe leerlingen
EduLinQ maakt hiermee het administratieve onderwijsproces weer een stuk eenvoudiger en je kunt al vroegtijdig beginnen met de voorregistatie van nieuwe leerlingen.
De school kan dit samen met onze specialisten in één keer goed implementeren binnen de schooladministratie en de opvolgende jaren is dit probleem vervolgens gestandaardiseerd en geautomatiseerd opgelost.
Dat scheelt de schoolmedewerkers veel (dubbel) administratief werk met het tijdelijk apart registreren in verschillende systemen, het later gegevens handmatig overzetten, het apart bijhouden van statussen, etc. Tegelijkertijd voorkom je ook losse lijsten of bestanden, met privacygevoelige persoonsgegevens, waar je uiterst voorzichtig mee moet omgaan binnen je organisatie.
Het bestellen van leermiddelen, voor zowel actieve als nieuwe leerlingen, is voor de school met deze module in één keer opgelost.
Tegelijk voldoet je aan de verplichting om het ECK-ID te gebruiken en alle eisen en wetgeving rondom de AVG zijn er in meegenomen.
EduLinQ is intussen uitgegroeid tot het meest actuele Identity Management systeem voor VO- en PO- scholen in Nederland. Steeds meer scholen en stichtingen ruilen hun bestaande en verouderde systemen in voor de nieuwste EduLinQ versie en zijn verrast over de meerwaarde die ze daarmee in huis halen. Waarschijnlijk geldt dat ook voor jouw school.
Géén administratief gedoe in de zomervakantie en de voorregistratie voor leermiddelen in een keer opgelost?
Neem vandaag nog contact met ons op: T. 053 – 20 30 404 of [email protected]